Κυριακή 14 Ιουνίου 2015

Καλημέρα Philae!

Μετά από επτά μήνες χειμερίας νάρκης στην επιφάνεια του κομήτη 67P/Churyumov-Gerasimenko, το όχημα εδάφους Philae της Rosetta ξύπνησε και άρχισε να μας στέλνει πακέτα δεδομένων!
Τα σήματα ελήφθησαν από το  European Space Operations Centre της ESA στο Darmstadt, στις 22:28 CEST στις 13 Ιουνίου. Περισσότερα από 300 πακέτα δεδομένων έχουν ήδη αναλυθεί από τους επιστήμονες.
«Η Philae είναι πολύ καλά: Έχει θερμοκρασία λειτουργίας -35 C και 24 Watts διαθέσιμα,» εξηγεί ο Δρ. Stephan Ulamec (DLR Philae Project Manager). «Είναι απόλυτα έτοιμη για τις εργασίες της».
Από την ανάλυση των πρώτων δεδομένων μάλιστα έγινε σαφές ότι η Philae είχε «ξυπνήσει» νωρίτερα, αλλά λόγω της θέσης των δύο διαστημοσυσκευών δεν ήταν δυνατών να επικοινωνήσει.
Τώρα οι επιστήμονες της ESA περιμένουν την επόμενη επαφή. Υπάρχουν ακόμα περισσότερα από 8000 πακέτα στη μνήμη της Philae που εκτός των άλλων θα ρίξουν φως στο τι συνέβη στη διαστημοσυσκευή στο προηγούμενο διάστημα.
Τα όργανα της Philae «έσβησαν» στις 15 Νοεμβρίου 2014, στις 01:15 CET, αφού αρχικά λειτούργησε για περίπου 60 ώρες. Αυτό συνέβη διότι η προσεδάφισή της στην επιφάνεια του κομήτη την έφερε ανάμεσα σε σχετικά υψηλούς βράχους σε τέτοια θέση ώστε να μην έχει άμεση πρόσβαση στο ηλιακό φως. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα να μην μπορεί να επαναφορτίσει τις μπαταρίες της με τη χρήση των ηλιακών συσσωρευτών της. Σε προσωπική μας συνομιλία στις 16 Ιανουαρίου 2015, ο Matt Taylor (Project Scientist of the Rosetta mission) μου είχε αναφέρει την εκτίμησή του ότι η Philae θα επαναλειτουργήσει. Καθώς ο κομήτης θα πλησίαζε στον ήλιο, το ηλιακό φως θα γινόταν αρκετό ώστε να επαναφορτιστούν οι μπαταρίες της. Φαίνεται ότι τελικά δεν έπεσε έξω!

Παρασκευή 5 Ιουνίου 2015

Και οι υποψήφιοι είναι…

Exoplanets, plasma physics and the X-ray Universe are the topics chosen by ESA to be considered for the fourth medium-class mission slot, for launch in 2025. Credits: ATG medialab


Θέλετε να μάθετε τι προγραμματίζει η ESA για τα προσεχή χρόνια σε σχέση με τη Διαστημική εξερεύνηση; Εχθές επιλέγηκαν οι παρακάτω 3 υποψήφιοι για να συμπληρώσουν το 10-ετές πρόγραμμα “Cosmic Vision” 2015-2025 της ESA:
  • Atmospheric Remote-Sensing Infrared Exoplanet Large-survey (Ariel), 
  • Turbulence Heating ObserveR (Thor)
  • X-ray Imaging Polarimetry Explorer (Xipe)
Το Ariel θα μελετήσει τις ατμόσφαιρες 500 περίπου εξωπλανητών που βρίσκονται σε τροχιά γύρω από κοντινά άστρα ώστε να προσδιορίσει τη χημική σύσταση και τη φυσική τους κατάσταση. Έτσι, προφανώς, θα μπορέσουμε να έχουμε και πιο ακριβή στοιχεία για το ποιοι είναι κατοικήσιμοι και ποιοι όχι.

Το Thor θα προσπαθήσει να απαντήσει ένα θεμελιώδες πρόβλημα της Φυσικής Πλάσματος που έχει να κάνει με τη θέρμανση του πλάσματος. Δεδομένου ότι ο αντίστοιχος δορυφόρος θα βρίσκεται σε τροχιά γύρω από τη Γη, προορίζεται και για τη μελέτη της αλληλεπίδρασης του Ηλιακού ανέμου με το μαγνητικό πεδίο της Γης.

Το Xipe θα μελετήσει εκπομπές ακτίνων Χ από πηγές υψηλής ενέργειας όπως supernovas, γαλαξιακά jets, αστέρες νετρονίων και μαύρες τρύπες για να ανακαλύψει περισσότερα στοιχεία σε σχέση με τη συμπεριφορά της ύλης κάτω από ακραίες συνθήκες. 
   
Οι προτάσεις αυτές επιλέγηκαν μεταξύ 27 άλλων.
Αν και οι 2 τελευταίες αφορούν πολύ θεμελιώδη ερευνητικά πεδία, αν αποτολμούσα μια πρόβλεψη, θα έλεγα ότι θα προκριθεί τελικά άνετα η πρώτη: Ποιος θα μπορούσε να αντισταθεί στην ανακάλυψη μια νέας Γής;

Πέμπτη 14 Μαΐου 2015

Μα πόσα είναι τελικά;


  • Image credit: NASA/JPL-Caltech/UCLA/MPS/DLR/IDA

Καθώς το διαστημόπλοιο Dawn έχει μπει σε χαμηλότερη τροχιά γύρω από τον Ceres, οι εικόνες που έρχονται έχουν όλο και μεγαλύτερη ανάλυση. Στην παραπάνω εικόνα βλέπουμε τον γνωστό κρατήρα με τα 2 ... για μισό λεπτό ... με τα 10 φωτεινά σημεία!! Μα πόσα είναι τελικά;
Σύμφωνα με την τελευταία ανακοίνωση της NASA, πρόκειται για αντανάκλαση του ηλιακού φωτός σε επιφάνεια υψηλής ανακλαστικότητας, πιθανότατα πάγο. Τις επόμενες μέρες θα έχουμε ακόμα περισσότερες εικόνες από αυτόν τον "νάνο" πλανήτη.

Σάββατο 25 Απριλίου 2015

Τι είναι τα φωτεινά σημεία στον Ceres; Ψηφίστε!

This animated sequence of images from NASA's Dawn spacecraft shows northern terrain on the sunlit side of dwarf planet Ceres. Dawn took these images on April 14 and 15 from a vantage point 14,000 miles (22,000 kilometers) above Ceres' northern hemisphere. Image credit: NASA/JPL-Caltech/UCLA/MPS/DLR/IDA.


Στο site του Jet Propulsion Laboratory της NASA, έχει αναρτηθεί ψηφοφορία για το "spot 5" όπως έχει ονομαστεί το διπλό φωτεινό σημείο της επιφάνειας του Ceres.

Όποιος θέλει μπορεί να ψηφίσει εδώ:

http://www.jpl.nasa.gov/dawn/world_ceres/


Δευτέρα 13 Απριλίου 2015

Εεεε, ποιός άφησε τα φώτα στο σαλόνι αναμμένα;

This image was taken by NASA's Dawn spacecraft of dwarf planet Ceres on Feb. 19 from a distance of nearly 29,000 miles (46,000 kilometers). It shows that the brightest spot on Ceres has a dimmer companion, which apparently lies in the same basin.
Image Credit: 
NASA/JPL-Caltech/UCLA/MPS/DLR/IDA
Το 2007 εκτοξεύτηκε από τη Γη το διαστημόπλοιο Dawn, εξοπλισμένο με ένα νέο, επαναστατικό σύστημα προώθησης με ιόντα. Το 2011 έφτασε στη ζώνη των αστεροειδών όπου και μελέτησε για 14 μήνες τον αστεροειδή Vesta. Κατόπιν συνέχισε το ταξίδι του και στις 6 Μαρτίου 2015 ήταν συνεπές στο ραντεβού του με τον νάνο πλανήτη Ceres. Πρόκειται στην πραγματικότητα για αστεροειδή, τον μεγαλύτερο που υπάρχει.
Οι πρώτες φωτογραφίες ήταν απίστευτες! Όχι μόνο είδαμε για πρώτη φορά λεπτομέρειες από την επιφάνεια του μεγαλύτερου αστεροειδούς, αλλά υπήρχε και μια έκπληξη: το λεγόμενο "Ceres bright spot". Ένα πολύ έντονο φωτεινό σημείο στο κέντρο ενός κρατήρα. Πολύ σύντομα, με τη βοήθεια νεών φωτογραφιών αποκαλύφθηκε ότι πρόκειται για δύο φωτεινά σημεία, το ένα πολύ κοντά στο άλλο.
Λόγω της μεγάλης εκκεντρότητας της ελλειπτικής τροχιάς του Dawn, από τότε δεν είχαμε την ευκαιρία να πάρουμε καινούργιες φωτογραφίες. Το δεύτερο δεκαήμερο του Απριλίου όμως, το διαστημόπλοιο επιστρέφει προς το νάνο πλανήτη για πιο κοντινές τροχιές. Με δεδομένη τη θέση του ήλιου, οι αρχικές φωτογραφίες θα μοιάζουν με μισοφέγγαρo (crescent), οπότε το μεγαλύτερο μέρος θα είναι σκοτεινό. Έτσι για να μεγαλώνει η αγωνία...
Άραγε οι νέες φωτογραφίες θα ρίξουν φως στο μυστήριο του Ceres;
Μείνετε συντονισμένοι!

Πέμπτη 5 Μαρτίου 2015

Ανοικτή επιστολή καθηγητών του ιστορικού Ζαννείου Πρότυπου Πειραματικού Σχολείου



Με λύπη μας παρακολουθούμε την συζήτηση γύρω από το θεσμό των Πρότυπων Πειραματικών σχολείων τον οποίο κληθήκαμε να υπηρετήσουμε τα τελευταία χρόνια με ζήλο και αυταπάρνηση. Διαβάσαμε κείμενα και χαρακτηρισμούς τόσο για τον ίδιο τον θεσμό όσο και για τους μαθητές μας τα οποία καμιά σχέση δεν έχουν με την πραγματικότητα όπως εμείς τουλάχιστον την βιώνουμε. Δεν θέλουμε να πάρουμε μέρος σε αυτή την αντιπαράθεση, παρά μόνο να μιλήσουμε για το δικό μας σχολείο, το Ζάννειο Πρότυπο Πειραματικό Λύκειο Πειραιά.

            Όλα τα προηγούμενα χρόνια οι καθηγητές του σχολείου μας δούλεψαν με αυταπάρνηση με σκοπό να φτιάξουν ένα σχολείο "καύχημα των φτωχών". Ένα σχολείο στο οποίο παιδιά λαϊκών τάξεων που στερούνται οικονομικών δυνατοτήτων αλλά έχουν πλεόνασμα ικανοτήτων μπορούν να έχουν πρόσβαση σε παιδεία υψηλού επιπέδου. Αυτό είναι και το όραμά μας όσον αφορά τον θεσμό των Προτύπων και αυτό προσπαθήσαμε να πετύχουμε όλα αυτά τα χρόνια (και όχι μόνο κατά την τελευταία διετία) διαθέτοντας άφθονο από τον χρόνο μας χωρίς επιπλέον χρηματικές απολαβές. Τα αποτελέσματα φαίνονται πιστεύουμε στα πρόσωπα των μαθητών μας και κυρίως στα επιτεύγματά τους. Θα ήταν εξαντλητικό να αναφέρουμε μια εκτεταμένη λίστα διακρίσεων, γι αυτό θα περιοριστούμε μόνο σε κάποιες που σημειωθήκαν τα τελευταία δύο χρόνια, όπου το σχολείο πρώτευσε σε περισσότερους από 10 σχολικούς διαγωνισμούς (εθνικούς, ευρωπαϊκούς και παγκόσμιους) αφήνοντας πίσω του τα καλύτερα ιδιωτικά σχολεία σε πολύ χαμηλότερες θέσεις:

  • Δεκάδες πρωτιές μαθητών μας σε λογοτεχνικούς διαγωνισμούς,
  • Διακρίσεις σε διαγωνισμούς Μαθηματικών, Φυσικής, Βιολογίας, Χημείας,
  • 1η θέση στον πανελλήνιο διαγωνισμό Industrial Technologies for Schools που πραγματοποιήθηκε υπό την αιγίδα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής το 2014,
  • 7η θέση στον Πανελλήνιο διαγωνισμό Ρομποτικής του 2014
  • 1η θέση στον πανευρωπαϊκό διαγωνισμό δημοσιογραφίας EUROVOTERS και την συμμετοχή με πρωταγωνιστικό ρόλο μαθητών μας στο μαθητικό «ευρωπαϊκό κοινοβούλιο» (EUROSCOLA)
  • 2η θέση στον παγκόσμιο διαγωνισμό Zero Robotics 2014 του MIT, της NASA, και της ESA, ανάμεσα σε μερικά από τα καλύτερα σχολεία των Η.Π.Α και της Ευρώπης
  • 1 θέση στο "Ελληνικό μαθητικό Κοινοβούλιο της Επιστήμης" και εκπροσώπηση στο Ευρωπαϊκό μαθητικό Κοινοβούλιο της Επιστήμης ανάμεσα σε 17 ευρωπαϊκές χώρες.
 
Να αναφέρουμε επίσης ότι τα τελευταία χρόνια ήρθαν και δίδαξαν σε προγράμματα επιμόρφωσης (στα οποία μετείχαν και καθηγητές άλλων σχολείων) περισσότεροι από 10 πανεπιστημιακοί καθηγητές, ενώ μέσω των επιμορφωτικών προγραμμάτων το σχολείο προσέλκυσε το ενδιαφέρον πολλών συναδέλφων εκπαιδευτικών των γύρω περιοχών.  

Το Ζάννειο είναι ένα Ιστορικό σχολείο του Πειραιά

            Αλλά το σχολείο μας πέρα από το σπουδαίο παρόν έχει και ένα εξίσου λαμπρό παρελθόν, το οποίο το εντάσσει ανάμεσα στα πέντε πλέον ιστορικά Πρότυπα. Το Ζάννειο Πρότυπο Λύκειο φέρει το όνομα του εμποροκτηματία και εθνικού ευεργέτη Νικήτα Τζάννε ή Ζαννή, ο οποίος κληροδότησε το 1864 την περιουσία του στον Πειραιά για την ίδρυση του Δημοτικού Νοσοκομείου Πειραιώς, του σημερινού Τζανείου Νοσοκομείου, ενώ η χήρα του Νικήτα Ζαννή, Ελένη, ίδρυσε το 1874 το Ζάννειο Ορφανοτροφείο Αρρένων, όπου οι τρόφιμοι ελάμβαναν στοιχειώδεις γραμματικές γνώσεις, κυρίως όμως τεχνική-επαγγελματική εκπαίδευση.

            Κατά τη δεκαετία του 1950, η πόλη του Πειραιά - και η ελληνική κοινωνία γενικότερα – προσπαθούσε να επουλώσει τις πληγές του πολέμου και του εμφυλίου σπαραγμού. Συνεχίζονταν τα έργα αποκατάστασης των πολεμικών καταστροφών στο λιμάνι του Πειραιά και το 1956 ιδρύθηκε, με ενέργειες του τότε Διευθυντή του Ζαννείου Ορφανοτροφείου Γεωργίου Οικονόμου, το Ζάννειο Γυμνάσιο ως παράρτημα του Γ΄ Γυμνασίου Αρρένων Πειραιά, με μία μόνο τάξη και 33 μαθητές. Στην αρχή λειτουργεί ως τριτάξιο προεφηβικό Γυμνάσιο, με τον τίτλο «Ζάννειον Πειραματικόν Επαγγελματικόν Προγυμνάσιον» (ο όρος «Πειραματικόν» τότε σήμαινε ότι στο σχολείο υπήρχε η δυνατότητα διενέργειας πειραμάτων, πρωτοποριακό χαρακτηριστικό για την εποχή).

            Είναι σαφές ότι το σχολείο προσπάθησε να συνδυάσει τη γενική με την τεχνική εκπαίδευση. Το 1959 ιδρύθηκε «παρά τώ Ζαννείω Ορφανοτροφείω» το Ζάννειο Τεχνικό Γυμνάσιο, το οποίο πλέον δεχόταν όχι μόνο τους τροφίμους του Ορφανοτροφείου αλλά και εξωτερικούς μαθητές, και από το 1961-2 λειτουργούσε ως πλήρες Γυμνάσιο τεχνικής κατεύθυνσης με έξι τάξεις. Ο εξοπλισμός των εργαστηρίων του σχολείου εμπλουτίστηκε με διάφορες δωρεές, ενώ στο πρόγραμμα περιλήφθηκαν αντικείμενα όπως η Μηχανική, η Αντοχή Υλικών, το Μηχανολογικό Σχέδιο και η Οργάνωση Εργασίας.

            Η έμφαση στην τεχνική εκπαίδευση και κατάρτιση παρέμεινε το βασικό χαρακτηριστικό του σχολείου και κατά τα επόμενα χρόνια. Τόσο στο Τεχνικό Γυμνάσιο όσο και στην Τεχνική Σχολή εφαρμόζονταν πρότυπες και πειραματικές διδασκαλίες για την εκπαίδευση της Σ.Ε.Λ.Ε.Τ.Ε. Οι απόφοιτοι της Σχολής ήταν περιζήτητοι στην αγορά εργασίας. Το σχ. έτος 1982-3 σταμάτησε η διδασκαλία των τεχνολογικών μαθημάτων. Οι τρόφιμοι του ορφανοτροφείου είχαν πλέον μεταφερθεί στις εγκαταστάσεις του ιδρύματος στην Εκάλη, ενώ η εισαγωγή των μαθητών γινόταν με εξετάσεις, όπως σε όλα τα πρότυπα σχολεία της χώρας. Με τον νόμο 1566/85 θεσπίστηκαν τα νέα πειραματικά σχολεία, στα οποία εντάχθηκαν και τα ιστορικά πρότυπα σχολεία. Με τους όρους και τις προϋποθέσεις όλων των πειραματικών σχολείων της χώρας λειτουργούσε και το «Ζάννειο Πειραματικό Γυμνάσιο-Λύκειο Πειραιά» μέχρι την ένταξή του στα Πρότυπα Πειραματικά Σχολεία (Λύκειο 2012, Γυμνάσιο 2013).

            Αυτό που πρέπει κυρίως να σημειώσουμε από τη σύντομη αυτή αναδρομή στην ιστορία του Ζαννείου είναι η συμπόρευσή του με τις ανάγκες της τοπικής πειραϊκής κοινωνίας, αλλά και γενικότερα με τις ανάγκες της ελληνικής κοινωνίας. Η ίδρυση του Ζαννείου, η αρχική στενή σχέση του με το ομώνυμο ορφανοτροφείο, η έμφαση στην επαγγελματική-τεχνική εκπαίδευση, η μετεξέλιξή του σε πρότυπο πειραματικό Γυμνάσιο-Λύκειο και η σημερινή πολύπλευρη εκπαιδευτική του προσφορά, συμβάδισαν – όπως προσπαθήσαμε να δείξουμε - με τις μεταβαλλόμενες ιστορικές περιστάσεις και απηχούσαν την προσπάθεια που κατέβαλε η χώρα να υπηρετήσει μέσω της εκπαίδευσης την κοινωνική δικαιοσύνη και τον εκσυγχρονισμό.

 
            Κλείνουμε αυτή τη σύντομη παρέμβαση με μια έκκληση προς τον Υπουργό να προσθέσει το ιστορικό Ζάννειο στη λίστα των Πρότυπων Σχολείων, όπως θεωρούσαμε ότι ήταν βέβαιο ότι θα συμβεί, αλλά και η κοινή γνώμη θεωρούσε δεδομένο λόγω της ιστορικότητας του σχολείου μας (υπήρξε και πλήθος δημοσιευμάτων που κατέτασσαν το Ζάννειο ανάμεσα στα ιστορικά πρότυπα που θα διατηρούνταν). Επιπλέον πιστεύουμε ότι πρέπει να δοθεί σε κάθε σύλλογο διδασκόντων ΠΠΣ η δυνατότητα να επιλέξει αν το σχολείο θα γίνει Πρότυπο ή Πειραματικό.

Με εκτίμηση,

Οι καθηγητές του Ζαννείου Πρότυπου Πειραματικού Λυκείου

Δημήτρης Βαμνιές, Χημικός
Μαρία Γαλανοπούλου, Καθηγήτρια Αγγλικών
Μαρία Κανελλοπούλου, Μαθηματικός
Αργύρης Μαμαρέλης, Κοινωνιολόγος
Χαράλαμπος Μηνάογλου, Φιλόλογος
Παντελής Μπουμπούλης, Μαθηματικός
Σοφία Παππά, Μαθηματικός
Σωτήρης Τσαντίλας, Μαθηματικός
Κυριακή Φοινίτση, Φιλόλογος
Παναγιώτης Χαρατζόπουλος, Φυσικός

Τετάρτη 21 Ιανουαρίου 2015

Το Ζάννειο 2ο στον κόσμο!


 

Η ομάδα Zanneio Stardust του Ομίλου Αριστείας Μαθηματικών – Πληροφορικής – Αστρονομίας SIMA CLUB (υπεύθυνοι καθηγητές Π. Μπουμπούλης και Σ. Τσαντίλας), του Ζαννείου ΠΠΛ, κατέκτησε την 2η θέση στο διεθνή διαγωνισμό προγραμματισμού Zero Robotics που διοργανώνεται από το MIT, την NASA και την ESA. Εμπνευσμένος από τις αποστολές Rosetta και OSIRIS-REx της ESA και της NASA αντίστοιχα ο φετινός διαγωνισμός είχε ως θέμα τον προγραμματισμό δορυφόρων για να μελετήσουν και να φωτογραφίσουν σημεία ενδιαφέροντος στην επιφάνεια ενός αστεροειδούς. Οι μαθητές έπρεπε να γράψουν εκ του μηδενός όλο το λογισμικό που απαιτείται από έναν δορυφόρο ώστε να φέρει εις πέρας με τον καλύτερο δυνατό τρόπο την αποστολή του. Ο διαγωνισμός διοργανώνεται κάθε χρόνο και συμμετέχουν μαθητές Δ/βάθμιας εκπαίδευσης από 200 περίπου σχολεία από τις ΗΠΑ, τις χώρες – μέλη της ESA αλλά και άλλες χώρες όπως η Ρωσία.

    Οι συσκευές με το όνομα SPHERES (Synchronized Position Hold, Engage, Reorient, Experimental Satellites) που προγραμμάτισαν οι μαθητές, είναι τεχνητοί δορυφόροι μεγέθους μπάλας ποδοσφαίρου που μπορούν να ίπτανται σε μηδέν βαρύτητα με τη βοήθεια 12 προωθητήρων που χρησιμοποιούν πεπιεσμένο αέριο ως καύσιμο. Την περασμένη Παρασκευή 16 Ιανουαρίου, οι φιναλίστ του διαγωνισμού, μεταξύ των οποίων και το Ζάννειο συγκεντρώθηκαν στο διαστημικό κέντρο ESA/ESTEC (Netherlands) και στο MIT (USA) για να στείλουν τις εντολές τους, αυτή τη φορά όμως στο διάστημα! Επάνω στο Διεθνή Διαστημικό Σταθμό οι αστροναύτες Butch Wilmore της NASA, Samantha Cristoforetti της ESA και η κοσμοναύτης Yelena Serova επέβλεπαν την ρομποτική μάχη. Δύο ακόμα αστροναύτες, ο Paolo Nespoli και η Cady Coleman βρίσκονταν στο χώρο του διαγωνισμού εμψυχώνοντας τα παιδιά.


Για να φτάσουν οι 200 ομάδες μέχρι τους τελικούς, έπρεπε να περάσουν διαδοχικές φάσεις αυξανόμενης δυσκολίας. Μετά από σκληρό συναγωνισμό τεσσάρων μηνών, 14 ομάδες προκρίθηκαν για τους τελικούς που πραγματοποιήθηκαν την Παρασκευή 16 Ιανουαρίου 2015 στον Διεθνή Διαστημικό Σταθμό με τη βοήθεια των εκεί αστροναυτών. Οι αγώνες μεταδόθηκαν ζωντανά μέσω διαδικτύου σε κοινή σύνδεση από το πανεπιστήμιο M.I.T. και το διαστημικό κέντρο ESA/ESTEC (Noordwijk, Netherlands). Η ομάδα του Ζαννείου κέρδισε τις εντυπώσεις, αφού αν και εμφανιζόταν για πρώτη φορά έφτασε μέχρι τον μεγάλο τελικό, όπου και έχασε μετά από συναρπαστικό αγώνα και κατέλαβε τελικά την 2η θέση στον κόσμο.
Πέρα από το διαγωνιστικό κομμάτι, κορυφαίοι επιστήμονες του χώρου της διαστημικής όπως οι Andre Schiele (Telerobotics and Haptics), Matt Teylor (Rosetta Project Scientist) και Dante Lauretta (OSIRIS REx), μίλησαν στους μαθητές για τα τελευταία επιτεύγματα της NASA και της ESA, καθώς και για το σχεδιασμό των προσεχών αποστολών. Επίσης, οι μαθητές ξεναγήθηκαν στους χώρους του διαστημικού κέντρου, ενώ με μια σειρά από δραστηριότητες είχαν την ευκαιρία να μυηθούν στις νέες τεχνολογίες και να αντιμετωπίσουν πραγματικά προβλήματα διαστημικής και ρομποτικής καθώς και να γνωριστούν και να συνεργαστούν μεταξύ τους.